Nuspojava je svaka neželjena i/ili štetna reakcija na lijek. Ukoliko sumnjate da Vi ili osoba u čije ime podnosite prijavu imate nuspojavu na terapiji bilo kojim lijekom, obratite se Vašem liječniku ili ljekarniku za savjet.

Informacije o sumnjama na nuspojave koje nam prijavite pružaju važne informacije o našim lijekovima. Stoga Vas molimo da nam prijavite svaku sumnju na nuspojavu na lijek tvrtke Novo Nordisk. 

Iako su naši lijekovi prije stavljanja lijeka u promet opsežno ispitivani u kliničkim ispitivanjima, ne mogu se predvidjeti sve nuspojave koje se mogu pojaviti nakon što se lijek počne upotrebljavati u općoj populaciji.

Novo Nordisk redovito prati sigurnost svih svojih lijekova. Prijavljivanjem sumnji na nuspojave dajete nam važne povratne informacije. U konačnici te informacije će nam pomoći kako bi napravili što bolje Upute o lijeku, priložene u pakiranju lijeka.

Reklamacije koje nam prijavite na naše lijekove i /ili medicinske proizvode su nam jako važne jer je sigurnost bolesnika naš glavni prioritet te Vas ovim putem potičemo na prijavljivanje istih. Kako bismo dobili punu informaciju o čemu se radi, molimo pažljivo pročitate odjeljak “Koje informacije prijaviti?”.

Prije reklamacije preporuka je provjeriti koriste li se Novo Nordisk proizvodi u skladu s Uputama proizvođača dostupnim na https://www.halmed.hr/Lijekovi/Baza-lijekova/ odnosno na https://www.novonordisk.com/our-products/instructions-for-use.html.

Tako npr. za sve jednokratne i višekratne brizgalice Novo Nordiska preporučuje se provjeriti:

  • Koriste li se nove igle prije svakog injiciranja odnosno uklanjaju li se korištene igle nakon svakog injiciranja? Brizgalica se mora čuvati bez igle do sljedećeg injiciranja kako bi se spriječilo začepljenje igala, onečišćenje, infekcija, istjecanje otopine i neispravno doziranje.
  • Koriste li se originalne igle proizvođača Novo Nordisk sukladno uputi (npr. NovoFine, NovoTwist ili sl.)? 
  • Je li ostalo lijeka u ulošku/brizgalici odnosno koliko je do sada doza injicirano? Naime možda su već injektirane sve doze.
  • Vrši li se provjera protoka na način opisan u uputi?
  • Isprobati je li moguće doziranje/injiciranje kada se stavi potpuno nova nekorištena originalna igla.

Ukoliko se i nakon navedene provjere problem nastavi slobodno nam se javite radi realizacije reklamacije.

Reklamacije možete prijaviti izravno tvrtki Novo Nordisk Hrvatska d.o.o na adresu:

Sumnju na nuspojavu možete prijaviti:  

  • putem nacionalnog sustava prijave nuspojava: Agenciji za lijekove i medicinske proizvode (HALMED),
  • putem internetske stranice www.halmed.hr ili potražite HALMED aplikaciju putem Google Play ili Apple App Store trgovine izravno tvrtki Novo Nordisk Hrvatska d.o.o.,
  • e-poštom na adresu: nnhrsafety@novonordisk.com ili pozivom na broj telefona: +385 1 6651 900.

Kod prijave sumnje na nuspojavu ili kod reklamacije, ako je moguće, molimo Vas za sljedeće podatke:

1.   Podaci o lijeku/medicinskom proizvodu za koji smatrate da je uzrokovao nuspojavu/ za koji prijavljujete reklamaciju

  • Naziv lijeka/medicinskog proizvoda?
  • Za koju se bolest koristi navedeni lijek/medicinski proizvod?
  • Kako primjenjujete/uzimate lijek/medicinski proizvod (u kojoj dozi koliko puta dnevno)?
  • Serijski broj lijeka/medicinskog proizvoda koji se nalazi na vanjskom pakiranju lijeka/medicinskog proizvoda.
  • Ako se prijava odnosi na neispravnost/reklamaciju lijeka/medicinskog proizvoda svakako navedite o kojoj se funkcionalnosti lijeka/ medicinskog proizvoda radi? Kako je došlo do problema s korištenjem lijeka? Možete li nam dostaviti lijek/medicinski proizvod kojeg reklamirate?

2.   Podaci o nuspojavi

  • Opis nuspojave na koju sumnjate, koliko je dugo trajala i ishod?
  • Kada se nuspojava pojavila, nakon koliko vremena od primjene lijeka?
  • Imate li nekih drugih zdravstvenih tegoba?

3.   Podaci o osobi koja je doživjela nuspojavu

  • Spol
  • Dob, datum rođenja ili dobna skupina (npr. dijete, adolescent, odrasla osoba, osoba starije životne dobi)
  • Država prebivališta

4.   Podaci o prijavitelju

  • Ime i prezime
  • Podaci za kontakt (e-mail, telefon ili broj mobitela)

Svi osobni podaci koje sadrži prijava nuspojave ili reklamacije strogo su povjerljivi te se obrađuju sukladno važećim propisima za zaštitu osobnih podataka:

  • Vaša prijava koristit će se isključivo za znanstvenu procjenu sigurnosti i kvalitete lijeka/ medicinskog proizvoda.
  • Podaci o nuspojavama pohranjuju se u našoj globalnoj bazi sigurnosnih podataka. Ovi podaci redovito se analiziraju.
  • Sukladno zakonu, Novo Nordisk može prijavljene nuspojave i reklamacije podijeliti s regulatornim tijelima. Međutim, osobni podaci kojima bi se mogao identificirati pacijent neće se dijeliti.
  • Novo Nordisk će podatke čuvati onoliko dugo koliko je to zakonski propisano.