Nuspojava je svaka neželjena i/ili štetna reakcija na lijek. Ukoliko sumnjate da Vi ili osoba u čije ime podnosite prijavu imate nuspojavu na terapiji bilo kojim lijekom, obratite se Vašem liječniku ili ljekarniku za savjet.

Informacije o sumnjama na nuspojave koje nam prijavite pružaju važne informacije o našim lijekovima. Stoga Vas molimo da nam prijavite svaku sumnju na nuspojavu na lijek tvrtke Novo Nordisk. 

Iako su naši lijekovi prije stavljanja lijeka u promet opsežno ispitivani u kliničkim ispitivanjima, ne mogu se predvidjeti sve nuspojave koje se mogu pojaviti nakon što se lijek počne upotrebljavati u općoj populaciji.

Novo Nordisk redovito prati sigurnost svih svojih lijekova. Prijavljivanjem sumnji na nuspojave dajete nam važne povratne informacije. U konačnici te informacije će nam pomoći kako bi napravili što bolje Upute o lijeku, priložene u pakiranju lijeka.

Reklamacije koje nam prijavite na naše lijekove i /ili medicinske proizvode su nam jako važne jer je sigurnost bolesnika naš glavni prioritet te Vas ovim putem potičemo na prijavljivanje istih. Kako bismo dobili punu informaciju o čemu se radi, molimo pažljivo pročitate odjeljak “Koje informacije prijaviti?”.

Reklamacije možete prijaviti izravno tvrtki Novo Nordisk Hrvatska d.o.o na adresu:

nnhrsafety@novonordisk.com ili pozivom na broj telefona: +385 1 6651 900

Sumnju na nuspojavu možete prijaviti:  

  • putem nacionalnog sustava prijave nuspojava: Agenciji za lijekove i medicinske proizvode (HALMED),
  • putem internetske stranice www.halmed.hr ili potražite HALMED aplikaciju putem Google Play ili Apple App Store trgovine izravno tvrtki Novo Nordisk Hrvatska d.o.o.,
  • e-poštom na adresu: nnhrsafety@novonordisk.com ili pozivom na broj telefona: +385 1 6651 900.

Kod prijave sumnje na nuspojavu ili kod reklamacije, ako je moguće, molimo Vas za sljedeće podatke:

1.   Podaci o lijeku/medicinskom proizvodu za koji smatrate da je uzrokovao nuspojavu/ za koji prijavljujete reklamaciju

  • Naziv lijeka/medicinskog proizvoda?
  • Za koju se bolest koristi navedeni lijek/medicinski proizvod?
  • Kako primjenjujete/uzimate lijek/medicinski proizvod (u kojoj dozi koliko puta dnevno)?
  • Serijski broj lijeka/medicinskog proizvoda koji se nalazi na vanjskom pakiranju lijeka/medicinskog proizvoda.
  • Ako se prijava odnosi na neispravnost/reklamaciju lijeka/medicinskog proizvoda svakako navedite o kojoj se funkcionalnosti lijeka/ medicinskog proizvoda radi? Kako je došlo do problema s korištenjem lijeka? Možete li nam dostaviti lijek/medicinski proizvod kojeg reklamirate?

2.   Podaci o nuspojavi

  • Opis nuspojave na koju sumnjate, koliko je dugo trajala i ishod?
  • Kada se nuspojava pojavila, nakon koliko vremena od primjene lijeka?
  • Imate li nekih drugih zdravstvenih tegoba?

3.   Podaci o osobi koja je doživjela nuspojavu

  • Spol
  • Dob, datum rođenja ili dobna skupina (npr. dijete, adolescent, odrasla osoba, osoba starije životne dobi)
  • Država prebivališta

4.   Podaci o prijavitelju

  • Ime i prezime
  • Podaci za kontakt (e-mail, telefon ili broj mobitela)

Svi osobni podaci koje sadrži prijava nuspojave ili reklamacije strogo su povjerljivi te se obrađuju sukladno važećim propisima za zaštitu osobnih podataka:

  • Vaša prijava koristit će se isključivo za znanstvenu procjenu sigurnosti i kvalitete lijeka/ medicinskog proizvoda.
  • Podaci o nuspojavama pohranjuju se u našoj globalnoj bazi sigurnosnih podataka. Ovi podaci redovito se analiziraju.
  • Sukladno zakonu, Novo Nordisk može prijavljene nuspojave i reklamacije podijeliti s regulatornim tijelima. Međutim, osobni podaci kojima bi se mogao identificirati pacijent neće se dijeliti.
  • Novo Nordisk će podatke čuvati onoliko dugo koliko je to zakonski propisano.